Pokaż Klasę! – kompozycja typograficzna

Pokauż Klasę!

We wrześniu 2013 roku Mercedes-Benz oraz Sobiesław Zasada Automotive zaprezentuje Nową Klasę S. Model niebywale trudny rynkowo i targetowo, przede wszystkim ze względu na dość wąskie w Polsce grono odbiorców. Nie mniej jednak premiera Nowej Klasy S będzie ważnym wydarzeniem w II połowie roku. Wydarzeniem, które potrzebuje wyjątkowej oprawy i wysublimowanej formy promocji.

Z tej okazji chciałbym pochwalić się swoją ideą promocji marki. „Pokaż Klasę!” to sugerowany w mojej pracy slogan reklamujący nową klasę S Mercedesa. Praca jest propozycją kompozycji typograficznej, mającej zastosowanie w kampaniach reklamowych. Umieszczony w tle opływowy kształt samochodu to wariacja na temat płaskorzeźby „Aesthetics S” (zdjęcie pod spodem), perły designu projektantów niemieckiego producenta. Płaskorzeźba „Aesthetics S”symbolizuje wiecznie żywe artystyczne tendencje designerów Mercedesa, najlepsze tradycje w dziedzinie motoryzacji.

Zdaniem Gordena Wagenera, szefa designu Mercedes-Benz Cars „Aesthetics S łączy zmysłowe kształty i dynamiczny styl. Mercedes-Benz Klasy S od zawsze imponował ponadczasowym designem, który wskazywał drogę ku przyszłości. Rzeźba kontynuuje te tradycje i tworzy scenerię dla rozwoju nowej Klasy S.”

Zgodnie z tymi słowami chciałbym podtrzymać tendencję do poszukiwania złotego środka pomiędzy markowym designem i sztuką. Chciałbym również wskazać na wyjątkowy prestiż użytkowania Mercedesa. Pokaż Klasę! – to zwrot skierowany zarówno do rzeczywistych, jak i potencjalnych posiadaczy Mercedesa klasy S. Ma być aprobatą gustu, oraz pochwłą dokonanego wyboru. Ma również sugerować, że samochody marki Mercedes to coś więcej, niż maszyny – to styl, bezpieczeństwo, klasa sama w sobie.

Zdjęcia pochodzą z internetu, nie jest to projekt komercyjny.

Pokaż Klasę! - kompozycja typograficznaGrzegorz Wlazło